ЈП ГРЕЈАЊЕ: ИЗУЗЕТНО ТЕШКА ГРЕЈНА СЕЗОНА, ТРУДИМО СЕ ДА КОРИСНИЦИ БУДУ ЗАДОВОЉНИ

Од почетка грејне сезоне до сада утрошено је око 2.500 тона мазута, што је количина која не одступа много од вишегодишњег просека, каже за „Смедеревске новине“ директор ЈП „Грејање“ Владимир Кулагић и додаје да су ове грејне сезоне већи изазови стални скокови цена енергената на тржишту него временске прилике.

-Ушли смо у фебруар месец, прошло је више од половине грејне сезоне и већ можемо да претпоставимо да ће потрошња мазута и ове године бити у границама просека. Ове године смо имали ранији старт – почели смо да грејемо 7. октобра и вероватно због тога сви имамо осећај да зима траје дуго. Што се тиче временских прилика ми сваке године имамо ситуацију где се смењују топлији и хладнији периоди. У складу са тим било је топлије око нове године, али и  неколико ледених дана у другој декади јануара. Тада смо организовали продужен режим рада у вечерњим сатима, што редовно чинимо и током Новогодишњих и Божићних празника, што су наши корисници приметили  и то је нешто што практикујемо више година уназад. Ево, испред нас је период када су у најави топлији дани, па ћемо вероватно грејати у складу са прописаним радним временом и режимом рада. Неће бити одступања од прописаних параметара. Свакако пратимо спољне температуре и најаве РХМЗ-а и понашамо се у складу са тим – каже Кулагић и додаје:

-Ове године велики проблем је цена енергената, нафта је на светском тржишту достигла историјске максимуме, мазут је дупло скупљи сада у односу на период пре почетка грејне сезоне. Имамо изузетне потешкоће да организујемо редовну набавку и сервисирање обавеза добављачима мазута, али се надам да ћемо то, уз помоћ локалне самоуправе, наравно, успети да превазиђемо.

У складу са кретањем цена енергената на тржишту пред почетак грејне езоне, извршена је минимална корекција цене топлотне енергије, те је од 1. новембра уследило повећање од 2%.

– Већ у новембру смо имали потребе за дадатним поскупљењем, с обзиром на то да је цена нафте на светском тржишту значајно повећана. Ипак до поновних корекција није дошло захваљујући локалној самоуправи и помоћи коју смо добили из буџета. Пратимо како се мењају цене на тржишту, радимо редовно калкулацију, упознајемо надлежне у локалној самоуправи са тим и трудимо се да ову грејну сезону приведемо крају. Благовремено смо потписали уговоре са добављачима, што се тиче мазута, у складиштима НИС-а има довољно енергената, практично само је новац потребан и зато смо подигли кредит за текућу ликвидност у децембру месецу.  Средства из кредита ћемо врло брзо потрошити с обзиром на то да се ближи април месец и крај грејне сезоне и надам се да ћемо успети да се изборимо са свим финансијским недаћама. Ово је свакако, то морам да истакнем, а дуго сам у  овом предузећу, једна од најтежих и финансијски најзахтевнијих  грејних сезона – истиче директор ЈП „Грејање“.

Број корисника (око 5.000), се не мења значајно током година, пошто се у највећем броју за грејање новоизграђених стамбених објеката користи природни гас, тако да се у том правцу и развија инфраструктура у граду. У складу са тим, како је најављено, тамо где је то  могуће, биће извршена конверзија постојећих котларница овог предузећа које као енергент користе мазут.

– Завршена је конверзија котларнице на Сењаку, она је у фази техничког пријема, а у плану је да исти принцип буде примењен и на котларнице на Папазовцу и у насељу Милоја Ђака. За то су потребна изузетна финансијска средства и помоћ како локалне самоуправе, тако и Министарства рударства и енергетике и Министарства заштите животне средине. Као град ми ћемо конкурисати са пројектима где год будемо могли, како би добили средства и извршили конверзију котларница које већ око 40 година користе мазут. Такође је у најави изградња Централне градске топлане на природни гас, тако да очекујемо да се еколошка слика нашег града, што се тиче комуналне енергетике, знатно поправи у скоријој будућности  – наводи Кулагић.

Објашњава да ће постојеће котларнице на мазут остати у систему као хладна резерва, за ситуације, каквих је било ранијих година у пар наврата због проблема са испоруком гаса, иако се нада да ће их у будућности бити све мање, с обзиром на гаосовод који је прошао кроз Србију.

Када је реч о степену наплате, корисници су, истиче, прилично ревносне платише, што, додаје, указује на то да су задовољни услугом овог предузећа.

-Трудимо се да свима изађемо у сусрет и очекујемо да за услугу коју обављамо добијемо адекватну новчану надокнаду. Ту смо свакако због корисника, али и они морају своје финансисјке обавезе да испуњавају, и то мора тако да функционише. Било је мало одступања од просечних процената наплате током ванредног стања 2020. године, када због пандемије нису радиле благајне, али сада смо на нивоу наплате од 88% до 92%. Зими су сви боље платише, лети мало застану. Трудимо се да оним корисницима који имају дуг према предузећу, склапањем споразума о исплати дуга, омогућимо плаћање на рате и они то користе. Такође, дајемо попуст од 5% за редовне платише, за оне кориснике који измире обавезе до одређеног датума у месецу, и у том смислу не можемо да кажемо да неки имају повластице, а неки не, јер сви имају ту могућност. Када је реч о грађанима који припадају угроженој категорији становништва, они право на помоћ и евентуалне повластице остварују код других надлежних инстистуција, које им помажу да измире своје обавезе – појашњава директор  ЈП „Грејање“.

Након завршетка грејне сезоне следи период за извођење ремоната, како би се наредна дочекала са што мање недостатака и проблема.

-Ми се трудимо да не будемо максимално финансијски исцрпљени, како бисмо могли да организујемо уобичајени ремонт који следи након окончања грејне сезоне.  Тада правимо План ремонтних активности и по њему поступамо у летњем периоду. Надам се да ћемо ову сезону, уз помоћ локалне самоуправе, да окончамо на начин да сви будемо задовољни. Што се тиче задовољства корисника увек има људи који се на нешто жале, ми смо на то навикли. Свакако смо ту да примимо рекламацију, одреагујемо, поправимо шта је за поправку, али и горе поменути проценти напалате говоре о томе колико смо успешни, јер нико неће да плаћа услугу којом није задовољан. Чињеница је да немамо пуно основаних рекламација, али без обзира на то радимо све што је у нашој моћи да одржимо квалитетну производњу и испоруку топлотне енергије и да сви они које ми грејемо буду задовољни најмање у мери у којој су били и претходних година – закључује Кулагић.

Ј.В.

 

Ј.В.

фото: Смедеревске новине

 

Comments are closed.