ГРАДОНАЧЕЛНИЦА „ПРИТИСКАЛА“ ОДБОР ПОВЕРИЛАЦА „ЖЕЛВОЗ“-а!?
Иако је прошло пола године од продаје „Желвоза“, за јавност је још увек мистерија како је могуће да је толика имовина продата за само 163 милиона динара, иако је процењена вредност фабрике у стечају била 1,15 милијарди динара. Поступак је потом обустављен, а нови власници су „заузели“ одмаралиште на Југову које је изузето из продаје, због чега су се жалили, о чему је наш портал већ писао. „Бизнис“, како у појединим иступима у јавности тврде представници менаџмента, увелико развијају, а новооснована фирма „Желвоз 026“ уговара нове велике послове и у потрази је за радницима који би их изводили.
У међувремену, „Смедеревске“ су дошле до сазнања да је на поступак продаје некадашњег ремонтера, „преслишавањем“ чланова Одбора поверилаца, значајно утицала и градоначелница Јасна Аврамовић. Упућени тврде да је представници Градске управе у Одбору поверилаца, уочи отварања понуда у Београду, градоначелница јасно рекла да „ово данас мора да се заврши“ и да „морају да гласају“ за продају „Желвоза“ у стечају. Представнику ЈКП „Водовод“ у Одбору поверилаца наложено да је гласа истоветно као и представник локалне самоуправе. Представник „Ћимолаје“, сазнајемо, није ни гласао због сукоба интереса, пошто је и ова фирма поднела понуду, која испоставило се, није била најнижа.
-Током отварања понуда, занимљиво, представници „Victory солутионс“-а и „Ћимолаје“, две фирме које су доставиле понуде за куповину фабрике, истоивремено су изашли из просторије. Тог дана ништа није могло да се одлучи, пошто је понуда била изузетно ниска, а чекало се и мишљење Агенције за осигурање депозита. О свему, је, зато, морао да се изјасни Одбор поверилаца. Сагласност Агенције за осигурање депозита је стигла, а јавност већ зна да је накнадно, Одбор поверилаца прихватио да „Желвоз“ буде продат за 163 милиона динара. Нејасно је остало како се одејдном појавила ова фирма, када се знало да је фабрика „намењена“ „Ћимолаји“ – сведочи наш извор.
Наводи и да је у међувремену, за куповину „Желвоза“ стигло и писмо о намерама, фирме која је била спремна да плати много више од цене за коју је фабрика продата.
-Када је та понуда пристигла, могло је да се иде на поновно оглашавање продаје. Нико, па ни представник локалне самоуправе у Одбору поверилаца, није смео да оде код градоначелнице, саопшти јој нове околности и предложи нову продају. Каже, Јасна Аврамовић била је довољно непријатна када је чула да „посао“ није завршен у Београду и да Одбор поверилаца мора накнадано да одлучује и нико није жело да трпи нове увреде због евентуалног новог предлога – каже наш саговорник.
Да је градоначелница, заједно са својим сарадником, некада заступником капитала, а сада директором „Желвоз 026“ Милорадом Стојковићем, све време утицала на дешавања у фабрици, јавна је тајна, а о њеном утицају повремено су говорили и представници појединих синдиката, пре него је над „Желвозом“ проглашен стечај. Знало се, а то је сама потенцирала у јавности, да форсира „Ћимолају“, па је дуго деловало да ће управо фамозни италијснаки инвеститор, који је и закупио халу, постати нови власник имовине ремонтера. Шта се тачно догодило, до сада је јавности остало непознато, а наш саговорник истиче озбиљну сумњу да је уочи пете продаје и коначне куповине, постигнут договор између два конкурента, са којим је, могуће, била упозната и градоначелница Јасна Аврамовић, која је утицајем на чланове Одбора поверилаца, посредно могла да обезбеди овакав исход.
Ј. Шешлак