PROGLAŠEN BANKROT, PA OGLAŠENA PRODAJA ŽELVOZA

Agencija za licenciranje stečajnih upravnika oglasila je prodaju fabrike železničkih vozila „Želvoz“ u stečaju na osnovu rešenja o bankroststvu Privrednog suda i saglasnosti Odbora poverilaca. Prodaja će biti obavljena metodom javnog prikupljanja pisanih ponuda, a imovina nekadašnjeg remontera procenjena je na 1,15 milijardi dinara. U nadmetanju za kupovinu propale firme mogu da učestvuju pravna i fizička lica, ukoliko prethodno otkupe dokumentaciju za 100.000 dinara i uplate depozit ili obezbede bankarsku garanciju u vrednosti od 230,6 miliona dinara. Rok za dostavljanje ponuda je 5. jul do 11 i 45, dok će se otvaranju ponuda prostupiti istog dana, tačno u podne.

hala-želvoza.pngNajvažniju imovinu „Želvoza“ čine nekretnine u fabričkom krugu, ukupne površine oko 95 hiljada kvadratnih metara, kao i postrojenja i oprema za remont vagona. Uz ovu imovinu „na doboš“ idu još četiri firme čiji je Želvoz bio osnivač, a to su „Želvoz – ugostiteljstvo i turizam“, „Zaštitna radionica“, sportsko društvo „Železničar“ i Železničko.industrijska škola, koja je nedavno zatvorena.

Prema navodima iz javnog oglasa stečajni upravnik dužan je da prihvati najvišu dostavljenu ponudu, ukoliko je ona iznad 50 odsto od procenjene vrednosti imovine, dok će u slučaju da je ponuda niža, za prodaju biti potrebna saglasnost Odbora poverilaca.

Nakon raskinute privatizacije i neuspelog restruktiranja, Privredni sud u Požarevcu je u julu prošle godine otvorio stečajni postupak nad „Želvozom“. Tada je utvrđeno da dugovanja fabrike železničkih vozila “Želvoz” višestruko prevazilaze vrednost imovine stečajnog dužnika. Najveći poverilac je država, kojoj fabrika dugovala 2,7 milijardi dinara, i to Fondu za razvoj 1,37 milijardi, dok su dugovanja za poreze, doprinose i druge dažbine iznosila 1,35 milijardi dinara. Dug prema zaposlenim i bivšim radnicima procenjen je na 760 miliona dinara, dok su dobavljači iz zemlje i inostranstva ostali kratki za ukupno 607 miliona dinara. Oko 125 miliona dinara iznosio  je dug “spornim” dobavljačima, dok su  neizmirene obaveze prema bankama iznosile 76 miliona dinara. U rešenju o otvaranju stečajnog postupka navedeno je i da je fabrika ostala dužna 104,5 miliona dinara kupcima za primljene avanse, za poslove koji nikada nisu završeni.

Posle prodaje imovine fabrike trebalo bi anulirati navedena dugovanja, ali je pitanje u kojoj meri će to biti urađeno, s obzirom na evidentnu činjenicu da je procenjena vrednost imovine “Želvoza” trostruko manja od iskazanih potraživanja.

J.V.

Comments are closed.