USKORO KOMPLETAN POPIS JAVNE IMOVINE

Grad Smederevo je jedan od 18 nosilaca projekta „Upravljanje imovinom za buduće korisnike“, koji partnerski realizuje sa opštinama Žabari i Malo Crniće. Ovaj projekat deo je programa „Exchange 5“, koji sprovode Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i Sektor za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava  Evropske Unije Ministarstva finansija, uz Stalnu konferenciju gradova i opština, koja je implementacioni partner. Cilj projekta je da se izvrši popis sve javne imovine i da se ista, kako to nalažu zakonski propisi, upiše u vlasništvo lokalnih samouprava.

-Naravno da Evropska Unija koja je zajedno sa nama prepoznala ove napore i uložila sredstva svojih poreskih obveznika, na ovaj način dobija i kvalitetnog i boljegg partnera u Srbiji i njenim lokalnim samoupravama, ali isto tako jednog budućeg člana koji će zahvaljujući upravo ovom uređenju na najnižem nivou vlasti biti svakoga dana sve bolji i sve pripremljeniji za svoje buduće ćlanstvo – rekao je Ivan Bošnjak, državni sekretar Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

Na skupu organizovanom u Gradskoj upravi navededno je da je u Smederevu do sada izvršen popis 91-og procenta od ukupno oko 4.000 obejakata, koji bi trebalo da postanu vlasništvo grada. Svi učesnici projekta istakli su njegovu važnost, pre svega zbog činjenice da će popisom i uknjižbom biti otklonjeni stalni problemi imovinsko-pravnih odnosa koji su usporavali ili onemogućavali realizaciju brojnih infrastrukturnih projekata.

Ukupna vrednost projekta je 3 miliona evra, dok je za deo koji se odnosi na Smederevo, Žabare i Malo Crniće izdvojeno 175.000 evra. Od toga, nešto više od 152 hiljade evra je donacija, dok su tri lokalne samouprave zajedno morale da obezbede dodatnu 21,5 hiljadu evra. Projekat omogućava da se efikasnije podnose zahtevi za uknjižbu imovine Geodeteskom zavodu, a to nije jednostavan posao.

-To nijue samo zahtev koji se podnese i time je priča završena. Pre podnošenja tog zahteva treba izvršiti čitav niz od ovih koraka koji se preduzimaju, na prikupljanju  dokumentacije, ažuriranje dokumentacije koja se odnosi na konkretnu nepokretnost, popunjavanje određenih obrazaca koje zahteva Republička direkcija za imovinu, prevazliaženje i savladavanje i tu nekih novih zahteva koje su postavljeni, priprema određenih elaborata…Upravo je to bio razlog što su od 2011. Lokalne samouprave imale posebno zahtevan put i proceduru da uopšte pripreme taj zahtev za prenos i konkretno knjiženje i upis za određenu imovinu i nepokretnosti u svoje vlasništvo. Ideja je i da se kroz ovaj tip projekta i angažovanje svih lokalnih samouprava u najvećoj meri do kraja 2020. Svi zahtevi budu podneti – rekla je Milena Radomirović, menadžer programa „Exchange5“ u SKGO.

Nakon opisa i upisa objekata javne svojine u vlasništvo lokalnih samouprava, sledi procena njihove vrednosti. Zahvaljujući sredstvima dobijenim kroz ovaj projekat tri partnerske lokalne samouprave obezbedile su računarsku opremu i softver potreban za vođenje evidencije i upravljanje imovinom, a izvršena je i obuka 95-oro službenika za vođenje baze podataka i procenu knjigovodstvene vrednosti. Takođe, za jedan deo objekata urađeni su geosdetski elaborati, pa se uskoro očekuje njihova uknjižba. Zakonom propisan rok za završetak ovog posla na nivou cele Srbije je kraj ove godine, ali nadležni ostavljaju mogućnost da se zbog obima posla, on eventualno produži.

J.V.

foto: SD novine

Comments are closed.