ПЛАЋАЊЕ ФИРМАРИНЕ ПУТЕМ ПОРТАЛА ЛОКАЛНИХ ПОРЕСКИХ АДМИНИСТРАЦИЈА

Од 2. септембра је путем Портала локалних пореских администрација (lpa.gov.rs) омогућена додатна услуга – електронска пријава за утврђивање комуналне таксе за истицање фирме на пословном простору (фирмарине) што представља још једну електронску услугу од значаја за правна лица и још један корак у трансформацији јавне управе у ефикаснији сервис грађана, саопштено је из НАЛЕД-а.
-Ове године направљен је искорак када је у питању рад Портала локалних пореских администрација и омогућена је још једна битна функционалност, а то је да сва правна лица могу електронским путем да поднесу пријаву за утврђивање комуналне таксе за истицање фирме на пословном простору – фирмарине. За коришћење ове електронске услуге неопходно је коришћење квалификованог електронског сертификата, а правна лица од сада електронску пријаву фирмарине за један или више објеката у потпуности могу да заврше преко интернета, без одласка на шалтер локалне пореске управе. Свакако овде нећемо стати, константним унапређивањем постојећих услуга и омогућавањем нових, грађанима и привреди желимо да олакшамо административне процедуре, чекање у редовима пошаљемо у прошлост, а рад јавне управе ставимо у службу грађана, што и јесте један од главних приоритета ове Владе – каже директор Канцеларије за ИТ и еУправу, доц. др Михаило Јовановић, а преноси НАЛЕД у саопштењу.
„Привреда од сада подноси пријаву за утврђивање фирмарине електронски, не мора да одлази на шалтер сваке локалне самоуправе у којој послује и не мора да чека да јој решење стигне у поштанско сандуче. Потребно је само да се логује на систем lpa.gov.rs и поднесе своје податке, а увидом у обавезе, може и одмах да изврши електронско плаћање. Уместо два сата, све се завршава за 5 минута. Штеди се време и локалним самоуправама, које су до сада губиле сате на прекуцавање података са папира. Очекујемо да у наредној години и Светска Банка препозна ову реформу у свом извештају „Doing Bussines“, а Србија да послужи као модел другим земљама – наводи Јелена Бојовић, директорка за регулаторну реформу у НАЛЕД-у.
Према њеним речима, додатна предност је то што на порталу свака фирма може да провери износ тренутног задужења или претплате и да изврши плаћање електронски. Дигитализацији је приступљено из угла привреде чиме је успостављена заокружена електронска услуга, а не само дигитализација процедуре подношења пријаве. Бојовић је додала да су чланови НАЛЕД-а неколико година уназад указивали на потребу за наставком реформе наплате фирмарине посебно имајући у виду да је НАЛЕД још 2012. био иницијатор укидања ове комуналне таксе за већину микро и малих предузећа и предузетнике.
Електронску пријаву путем овог портала може извршити лице које за то има овлашћење према ПЕП обрасцу, уз квалификовани електронски сертификат. Учесталост и обавеза подношења пријаве остају исти као и до сада, у складу са одлукама локалних самоуправа. Пријава се подноси за све објекте на територији једне јединице локалне самоуправе. Уколико се у некој општини пријава подноси само када дође до промена података из пријаве, обвезник ће као и до сада поднети само приликом промене, а уколико се у некој јединици локалне самоуправе пријава подноси сваке године (без обзира да ли је било измене или не), обвезници ће наставити да је подносе једном годишње.
Канцеларија за ИТ и еУправу је почетком 2019. године успоставила Јединствени информациони систем ЛПА који захваљујући централизацији података, грађанима и привреди омогућава комплетан увид у своје пореске обавезе на територији Републике Србије, да електронским путем поднесу пријаву за утврђивање пореза на имовину, као и да електронски путем измире своје обавезе. Од почетка пуштања портала до данас, више од 56 хиљада пријава имовине правних лица је поднето путем портала, извршено је скоро 400 трансакција плаћања, а број јединствених посета порталу био је преко 54 хиљаде, саопштено је из НАЛЕД-а.

СДН

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *