ЈП „ГРЕЈАЊЕ“: ПОВЕЋАЊЕ ЦЕНЕ ПОЧЕТКОМ ГРЕЈНЕ СЕЗОНЕ ИЗНУЂЕН ПОТЕЗ

Крај грејне сезоне је на прагу, и док грађани своде рачуне, а ЈП „Грејање“ сумира резултате, у јавности се у овом периоду, као и неколико година уназад, провлачи питање да ли је у нашем граду могуће плаћати цену ове услуге према потрошњи. Надлежни наводе да је још 2014. године предузеће уградило мераче у скоро све топлотне подстанице, а од септембра 2015. године имало и припремљене елементе тарифног система који су од 01. јануара 2016. године на снази.

-Чињеница је да је становништво прилично резервисано када је нови начин наплате у питању, али ми морамо овде нагласити да се ради о реалнијој и праведнијој расподели трошкова. Како већ четврту грејну сезону пратимо потрошњу топлоте по зградама, већ знамо где су слабе тачке и где је потребно реаговати и о томе често разговарамо са управницима стамбених заједница – каже за „Смедеревске новине“ Владимир Кулагић, директор ЈП „Грејање“.

Истиче и да је веома битно подићи свест код корисника о важности улагања у замену дотрајале столарије и термичку изолацију зграде.
-То се посебно односи на власнике стамбених објеката зиданих 60 – тих и 70-тих година прошлог века, чија је потрошња топлоте скоро дупло већа од потрошње у објектима зиданим у претходних неколико година. Улагање у подизање енергетске ефикасности зграда је један од најважнијих заједничких задатака стамбених заједница и нас као предузећа које се бави производњом и дистрибуцијом топлотне енергије – додаје Кулагић.
Објашњава и због чега је грађане на почетку грејне сезоне дочекала нова, виша, цена грејања.

-Када је реч о новој цени у септембру нам је усвојена и почели смо да је примењујемо од новембра 2018. године. Цена је у том тренутку са 97дин/м2 коригована на 104дин/м2. Због наглог раста цене нафте и нафтних деривата на светском тржишту били смо принуђени да прибегнемо тој мери, проследили смо захтев оснивачу и на сасвим легитиман начин добили нову цену. То је наравно изазвало одређене реакције дела наших корисника, мада по ономе што видимо на благајни мислим да ипак схватају да је важније имати добру услугу од негодовања због нове цене, која је искључиво повећана из разлога раста цена енергената, а не да би се запосленима повећала плата. Више од четири године ми не померамо цену рада што је потврдила и Државна ревизорска институција која је недавно била у контроли рада и пословања предузећа.

Као важно, Кулагић напомиње да Смедерево није једини, већ један од десетак градова, који су у том периоду кориговали своје цене.
У предузећу истичу да ће се током лета припремати да наредна грејна сезона буде што квалитетнија, а грађани буду задовољнији услугом коју им пружа ЈП “Грејање”.

Ј.В.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *