JP „GREJANJE“: POVEĆANJE CENE POČETKOM GREJNE SEZONE IZNUĐEN POTEZ

Kraj grejne sezone je na pragu, i dok građani svode račune, a JP „Grejanje“ sumira rezultate, u javnosti se u ovom periodu, kao i nekoliko godina unazad, provlači pitanje da li je u našem gradu moguće plaćati cenu ove usluge prema potrošnji. Nadležni navode da je još 2014. godine preduzeće ugradilo merače u skoro sve toplotne podstanice, a od septembra 2015. godine imalo i pripremljene elemente tarifnog sistema koji su od 01. januara 2016. godine na snazi.

-Činjenica je da je stanovništvo prilično rezervisano kada je novi način naplate u pitanju, ali mi moramo ovde naglasiti da se radi o realnijoj i pravednijoj raspodeli troškova. Kako već četvrtu grejnu sezonu pratimo potrošnju toplote po zgradama, već znamo gde su slabe tačke i gde je potrebno reagovati i o tome često razgovaramo sa upravnicima stambenih zajednica – kaže za „Smederevske novine“ Vladimir Kulagić, direktor JP „Grejanje“.

Ističe i da je veoma bitno podići svest kod korisnika o važnosti ulaganja u zamenu dotrajale stolarije i termičku izolaciju zgrade.
-To se posebno odnosi na vlasnike stambenih objekata zidanih 60 – tih i 70-tih godina prošlog veka, čija je potrošnja toplote skoro duplo veća od potrošnje u objektima zidanim u prethodnih nekoliko godina. Ulaganje u podizanje energetske efikasnosti zgrada je jedan od najvažnijih zajedničkih zadataka stambenih zajednica i nas kao preduzeća koje se bavi proizvodnjom i distribucijom toplotne energije – dodaje Kulagić.
Objašnjava i zbog čega je građane na početku grejne sezone dočekala nova, viša, cena grejanja.

-Kada je reč o novoj ceni u septembru nam je usvojena i počeli smo da je primenjujemo od novembra 2018. godine. Cena je u tom trenutku sa 97din/m2 korigovana na 104din/m2. Zbog naglog rasta cene nafte i naftnih derivata na svetskom tržištu bili smo prinuđeni da pribegnemo toj meri, prosledili smo zahtev osnivaču i na sasvim legitiman način dobili novu cenu. To je naravno izazvalo određene reakcije dela naših korisnika, mada po onome što vidimo na blagajni mislim da ipak shvataju da je važnije imati dobru uslugu od negodovanja zbog nove cene, koja je isključivo povećana iz razloga rasta cena energenata, a ne da bi se zaposlenima povećala plata. Više od četiri godine mi ne pomeramo cenu rada što je potvrdila i Državna revizorska institucija koja je nedavno bila u kontroli rada i poslovanja preduzeća.

Kao važno, Kulagić napominje da Smederevo nije jedini, već jedan od desetak gradova, koji su u tom periodu korigovali svoje cene.
U preduzeću ističu da će se tokom leta pripremati da naredna grejna sezona bude što kvalitetnija, a građani budu zadovoljniji uslugom koju im pruža JP “Grejanje”.

J.V.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *