JKP „VODOVOD“: PRIORITET POBOLJŠANJE USLUGE

Vodosnabdevanje u gradu je uredno, a voda ispravna za piće, ističe u razgovoru za „Smederevske novine“ Srđan Stojković, direktor JKP „Vodovod“. Planskih restrikcija u gradu, do sada nije bilo, a kratkotrajnih nestanaka vode bilo je samo u pojedinim selima.

-Od početka letnje sezone nismo imali planske restrikcije isporuke vode za piće korisnicima na teritoriji Grada Smedereva koji su priključeni na GSV, dok je u pojedinim selima AVS  ( Suvodol, Badljevica, Vrbovac ) bilo kratkotrajnog nestanka vode usled prekomerne i neracionalne potrošnje vode, pre svega za zalivanje. Svi proizvodni kapaciteti su u funkciji, odrađene su pripreme u prolećnom delu, tako da se očekuje uredno vodosnabdevanje korisnika u toku letnje sezone.

Prošlog leta, koje je bilo izuzetno toplo i sa velikim brojem tropskih dana, distribuirane su rekordne količine vode do svih korisnika priključenih na sistem. U „Vodovodu“ navode da su time dokazali da mogu da odgovore takvom izazovu, ali ističu da se time nisu zadovoljili i da su nastavili rad na daljem unapređenju sistema.

-Krajem prošle i početkom ove godine izveli smo radove na sledećim lokacijama: ulice Revolucije , Majora Tepića i Vučačka sa pripadajućim bočnim ulicama, dalje na teritoriji mesne zajednice 25. Maj,  u ulici Crvene Armije sa pripadajućim bočnim ulicama od Slavonske do Radinca , u ulicama Petrijevska, Starca Vujadina i Balkanska. Ovi radovima su se stvorni uslovi za priključenje novih korisnika i poboljšanje vodosnabdevanja postojećih korisnika koji su imali slabiji pritisak u mreži, naročito u letnjim mesecima. Pored izgradnje, konstantno se vrši rekonstrukcija i sanacija postojeće mreže. Izvršena je rekonstrukcija vodovodne i kanalizacione mreže i izgradnja drenažne kanalizacije, sve u dve faze, u Dunavskoj ulici zbog klizišta. Prošle godine smo dosta radili u selima Lipe, Radinac i Vranovo. Ove godine je rekonstruisan cevovod u ulici Mite Cenića, delovi distributivnog cevovda u ulicama 16.oktobra i Crvene Armije. Ovim rekonstrukcijama je poboljšan kvalitet vodosnabdevanja i što je, takođe, važno smanjene je količina vode koja se gubi u sistemu, odnosno ne prihoduje.

Tu nije kraj radovima, pa će ih do kraja godine biti još na nekoliko lokacija u gradu.

-JKP „Vodovod“ je u prethodnom periodu završio radove na zameni  dela postojeće i izgradnji nove vodovodne mreže u Kovinskoj ulici u dužini od 1000 metara, kao i prevezivanje postojećih  kućnih priključaka na novu mrežu i 23 nova priključka na istu. Ovim su korisnici dobili kvalitetnije vodosnabdevanje, stvorili su se uslovi i za priključenje novih korisnika, a svi nelegalni priključci su registrovani i priključeni na novu mrežu. Izvršena je izgradnja druge faze kanalizacione mreže u Božurskoj ulici. Tokom jula planiran je početak radova na izgradnji vodovodne mreže u ulicama Božurska i Živote Lukića , ishodovana je građevinska dozvola i  kupljen materijal.

Da bi voda ostala na istom niovu kvaliteta, a vodosnabdevanje prtoicalo bez problema u svim delovima grada, neophodno je i da građani i provreda izmiruju svoje obaveze prema ovom javnom preduzeću. Uvođenje novog sistema očitavanja po rejonima na mesečnom nivou doprinela je poboljšanju naplate, kaže Stojković. Navodi da je od tada izdato za 62% faktura više u odnosu na isti period prethodne godine.

-Naplata je za oko 23% veća u odnosu na uporediv period prošle godine i beleži rast. U maju je procenat naplate u odnosu na fakturisano iznosio ravno 90%, za sve kategorije potrošača. Na žalost, primorani smo da nastavimo sa aktivnostima na isključenju neredovnih platiša i dužnika, a u nekim slučajevima uz asisteniciju policije. Sa druge strane, našim korisnicima koji imaju neizmirene obaveze veće od 10.000 dinara omogućili smo sklapanje sporazuma o otplati duga na više mesečnih rata, od 6 do 36 – ističe direktor „Vodovoda“.

Kaže da se i građani polako privikavaju na novi sistem obračuna, iz koje svaki potrošač jasno može da ima kompletan uvid u potrošnju i izvršene uplate za utrošenu vodu.

-Do sada su našim korisnicima izdavani računi za utrošenu vodu, a od sada obračuni, iz kojih se mogu videti  dugovanja za utrošenu vodu za predhodni period. Ove informacije koriste građanima da steknu pravi uvid u svoja dugovanja. Ovakav vid dostave obračuna bio je prisutan kod kategorije potrošača – domaćinstva, sada smo uveli i za kategoriju stanara. Time smo izjednačili dostavu obračuna za utrošenu vodu za slične kategorije i poboljšali kvalitet naših usluga, što nam je i bio cilj. Stanje na računima je obračun utrošene vode od strane naših korisnika i ništa drugo. Najvažnije je da naši korisnici, iz računa, dobija sledeće informacije: zaduženje da tekući mesec, dugovanje za predhodni period, ukupno dugovanje i izvršene uplate. Uvođenjem novog sistema očitavanja naša usluga  je poboljšanja u različitim segmentima, a najvažniji su redovno, mesečno, očitavanje potrošnje vode kod svih kategorija korisnika, uredna dostava računa , kvalitetnije praćenje potrošnje korisnika,  brže uočavanje, eventualnih kvarova na unutrašnjim instalacijama korisnika, redovnija naplata i drugo. Ovakvim pristupom poslu i odnosom sa našim korisnicima, realno je očekivati, u narednom periodu,  još bolje rezultate i podizanje niva profesionalnosti pruženih usluga našim korisnicima – objašnjava Stojković.

Kaže da će u narednom periodu pažnja „Vodovoda“ biti usmerena na kvalitetnije održavanje i izgradnju kanalizacione mreže, te da će veći deo prihoda biti usmeren na poboljšanje usluga u tom delu sistema.

J.V.

 

 

 

 

Komentari za “JKP „VODOVOD“: PRIORITET POBOLJŠANJE USLUGE

  • 22. jula 2018. at 18:05
    Permalink

    koji si sad pa ti …?

    Reply

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *