SKANDAL U BOLICI: IZBACILI ŽENU IZ URGENTNOG, JER NIJE IMALA UPUT?!

Sugrađanka Ljiljana Gligorijević, koja je zbog napada žuči pokušala da u smederevskoj bolnici zatraži lekarsku pomoć, izbačena je iz Urgentnog jer nije imala uput Hitne pomoći!

-Pozlilo joj je u noći između 6. i 7. maja, pola sata iza ponoći.  Mama je inače težak srčani bolesnik, ima tri ugrađena stenta, dijabetičar je, nema hrskavicu u kolenu, dakle, zaista u teškom stanju. Pošto živi odmah preko puta Urgentnog , tata je tamo i odveo, jer nije mogla da se penje do Hitne. Nije bilo gužve, nijednog pacijenta. Ali, nije imala uput i nisu hteli da je pregledaju. Prećeno im je obezbeđenjem, izbacili su ih kao pse – svedoči za „Smederevske novine“ Ljiljanina ćerka Bojana, koja se našoj redakciji i obratila sa željom da javnosti ukaže na skandalozno ponašanje lekara Urgentnog bloka.

Lekarka je, kaže, insistirala na uputu iz Hitne, jer se, rekla je, tamo procenjuje da li je potrebna intervencija u Urgentnom.

U smederevskoj bolnici potvrđuju da su upoznati sa pomenutim slučajem, jer „dežurni lekari podnose v.d. direktoru, svakog jutra usmene izveštaje o dešavanjima u protekloj noći“. Nije nam, međutim, odgovreno na pitanje da li su i koje mere u vezi sa ovim incidentom preduzete.

-Ukoliko je došlo do neadekvatne komunikacije doktorke prema sugrađanki koja Vam se obratila, ne opravdavamo takvo ponašanje i izvinjavamo se, a pošto je upravo uspešna komunikacija temelj razumevanja, poverenja i obostranog zadovoljstva pacijenta i medicinskog radnika, u cilju prevazilaženja ovakvih situacija, organizujemo  edukativna predavanja na tu temu za naše zaposlene – navodi se u pisanom odgovoru Svetlane Stojković Tomić, pomoćnice direktora za nemedicinske i PR poslove smederevske bolnice, našoj redakciji.

Navodi da se u Urgentnom zbrinjavaju pacijenti koji „zahtevaju hitnu i neodložnu intervenciju“ uz objašnjenje da se „po proceduri takvi pacijenti primaju i odmah im se ukazuje pomoć, preko službe hitne pomoći Doma zdravlja, odnosno sa uputom izabranog dr medicine kada on utvrdi da je reč o urgentnom stanju“.

-Za prijem i zbrinjavanje hitnih stanja nije potreban uput lekara opšte prakse ukoliko ordinirajući lekar Urgentnog centra proceni da se radi o takvom stanju i stepenu hitnosti koji neposredno ugrožavaju život pacijenta – navode iz smederevske bolnice.

Dodaju i da je u Opštoj bolnici svakom pacijentu, koji smatra da mu je uskraćeno ili povređeno neko pravo, omogućeno da, preko sekretarice, zakaže razgovor kod direktora ili pomoćnika direktora, koji ih primaju odmah ili u što kraćem roku. Sugrađanka koja nam se obratila kaže da je nakon incidenta zahtevala prijem kod direktora bolnice, ali joj to nije dozvoljeno. U bolnici, pak, to negiraju.

-Kako u našoj evidenciji nemamo podataka da se sugrađanka o kojoj je reč obraćala za razgovor rukovodstvu, možete je obavestiti da nam se javi – navedeno je u odgovoru.

Bojana Gligorijević kaže da se usmeno obratila ministarstvu zdravlja, a sada priprema svu neophodnu medicinsku dokumentaciju svoje majke koju će priložiti uz pismenu prijavu nadležnim službama i inspekciji.

-Savetovali su me iz ministarstva da to uradim, jer nisu mogli da veruju da se lekari, koji su položili zakletvu, tako ponašaju. Objasnili su mi da pacijent nije dužan da zna da li je za intervenciju u Urgnetnom potreban uput ili ne, i da su lekari u Urgentnom dužni da ukažu pomoć svakom ko se javi, čak i ako nema knjižicu, a moja majka je imala. Naročito je, objasnili su mi, otežavajuća okolnost činjenica da je mama tako težak bolsenik, zbog čega su mi i rekli da uz prijavu priložim i medicinsku dokumentaciju – kaže naša sugrađanka.

Ističe da neće odustati i da će insistirati na odgovornosti za ovakav postupak.

-Ako je moja mama trebalo da plati cenu da se ovakvo sramno ponašanje lekara u smederevskoj bolnici prekine, neka bude tako – izričita je Bojana.

J.V.

 

12 thoughts on “SKANDAL U BOLICI: IZBACILI ŽENU IZ URGENTNOG, JER NIJE IMALA UPUT?!

  • 30. maja 2018. at 02:48
    Permalink

    Smederevo, grad haosa i ludila …na svakom koraku. Gde li smo svi to pogrešili ??? Mislite o tome!

    Reply
  • 26. maja 2018. at 20:12
    Permalink

    Ako je gospodja i trazila prijem kod direktora naravno da je nema u evidenciji,zato sto evidenciju vodi nepismena zena.Tako je to u nasoj bolnici nepismeni kolo vode a pacijenti stradaju.

    Reply
  • 25. maja 2018. at 20:47
    Permalink

    Zbog iste takve situacije i neljubaznosti med.sestre moje dete ostalo je bez jednog testisa,dok se dete previjalo od bolova ona nam je rekla da oni koji su pred umiranje idu preko reda,da su nas primili na vreme to se ne bi desilo jer je svaki minut bio presudan,onakvo nesto neljubazno u zivotu nisam srela

    Reply
  • 25. maja 2018. at 10:15
    Permalink

    Kada je sve u v.d. stanju onda nema ni kvalitetnog rukovođenja!

    Reply
  • 25. maja 2018. at 07:51
    Permalink

    U bolnici je zaposleno mnogo kadrova čija zvanja nemaju apsolutno nikakve veze sa delatnostima u zdravstvu ali posle kursa postaju stručno osposobljeni da leče pacijente ,a da bih om oslobodoli mesta takvima za zaposlenje
    ,medicinski tehničari i sestre premeste u sdministraciju. To se isto radi i u Domu zdravlja Smederevo.

    Reply
  • 25. maja 2018. at 06:30
    Permalink

    Dekan Nešić,poljoprivredni stručnjak iz Godomina je sada u bolnici zadužen za obezbeđenje i on procenjuje koga treba ga zaštiti u bolnici kada se pojedini lekari ponašaju bahato,osijono i neprofesionalno. Predhodno je Nešić bio zadužen za pomoćno osoblje bolnice( čistačice) i maksimalno im je bio posvećen na radnom mestu a sa dosta čistačica“ družio se i van radnog vremena angažujući ih na druge poslove gde je bilo obostranog zadovoljstva. Treba provetriti bolnicu da bih se osvežilo osoblje i uredilo poslovanje u svim segmentima bolnice.

    Reply
  • 24. maja 2018. at 15:46
    Permalink

    Sve pohvale za urgentni centar👍

    Reply
  • 24. maja 2018. at 14:52
    Permalink

    Iznenađen sam ovom tvrdnjom za osoblje urgentnog, u najvećoj gužvi sa najtežim pacijentima bili su korektni prema lakšim pacijentima. Ovo tvrdim na osnovu ličnog iskustva. Nekažem da ovaj tekst nije tačan ili da je zlonameran, samo sam neprijatno iznenađen. Nadam se da je gospođi dobro, a ovaj slučaj obavezno ispitati i akom ima odgovornosti kazniti. Siguran sam da gospođa nije došla u bolnicu zato što nezna šta će sa sobom od dosade, želim joj dobro zdravlje i što manje odlazaka lekaru.

    Reply
  • 24. maja 2018. at 14:45
    Permalink

    Ovo je nazalost samo jedan slucaj najgore osoblje imamo u bolnici. Da li mozete da pisete o tome zasto nema hitne sluzbe za decu? Sa detetom od dve god Sam cekala dva ipo sata na odeljenju jer doktorka dezura I u porodilistu. Sramota velika

    Reply
  • 24. maja 2018. at 13:45
    Permalink

    Ja sam pre dve godine imala prelom noge i deca su meodvela pravo na urugentni. Nisu hteli da me prime bez uputa već sam morala da skakućem na jednoj nozi do hitne. Da nije tužno bilo bi smešno. I kao što reče pokojni Čkalja,, Ko hoće da umre naka se javi u Smederevsku bolnicu“.

    Reply
  • 24. maja 2018. at 13:25
    Permalink

    Treba ljudi da se pobune i ustanu protiv njih u bolnici pa da vide kako onda moze sve….Nego sto su ljudi takvi da cute i trpe i kao bice bolje.Svaki put kada sam otisao u bolnicu ja sam haos napravio i svadjao se i raspravljao necu da im cutim i trpim tu torturu…Dok mi je baka bila ziva 2 sata je lezala slogirana u hodniku da bi je neko pregledao,dok nisam poceo da vicem i pozvao zastitu pacijenata i nacelnika bolnice onda sve moze posle….

    Reply
  • 24. maja 2018. at 13:13
    Permalink

    Da vas možda nije primila jedna mala plava nazovi lekarka koja pacijente naziva budalama pa zove obezbedjenje da je čuva, nepotrebno davajući sebi na važnosti. Toliko o uzajamnom odnosu nekih lekara….

    Reply

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *