СКАНДАЛ У БОЛИЦИ: ИЗБАЦИЛИ ЖЕНУ ИЗ УРГЕНТНОГ, ЈЕР НИЈЕ ИМАЛА УПУТ?!

Суграђанка Љиљана Глигоријевић, која је због напада жучи покушала да у смедеревској болници затражи лекарску помоћ, избачена је из Ургентног јер није имала упут Хитне помоћи!

-Позлило јој је у ноћи између 6. и 7. маја, пола сата иза поноћи.  Мама је иначе тежак срчани болесник, има три уграђена стента, дијабетичар је, нема хрскавицу у колену, дакле, заиста у тешком стању. Пошто живи одмах преко пута Ургентног , тата је тамо и одвео, јер није могла да се пење до Хитне. Није било гужве, ниједног пацијента. Али, није имала упут и нису хтели да је прегледају. Прећено им је обезбеђењем, избацили су их као псе – сведочи за „Смедеревске новине“ Љиљанина ћерка Бојана, која се нашој редакцији и обратила са жељом да јавности укаже на скандалозно понашање лекара Ургентног блока.

Лекарка је, каже, инсистирала на упуту из Хитне, јер се, рекла је, тамо процењује да ли је потребна интервенција у Ургентном.

У смедеревској болници потврђују да су упознати са поменутим случајем, јер „дежурни лекари подносе в.д. директору, сваког јутра усмене извештаје о дешавањима у протеклој ноћи“. Није нам, међутим, одговрено на питање да ли су и које мере у вези са овим инцидентом предузете.

-Уколико је дошло до неадекватне комуникације докторке према суграђанки која Вам се обратила, не оправдавамо такво понашање и извињавамо се, а пошто је управо успешна комуникација темељ разумевања, поверења и обостраног задовољства пацијента и медицинског радника, у циљу превазилажења оваквих ситуација, организујемо  едукативна предавања на ту тему за наше запослене – наводи се у писаном одговору Светлане Стојковић Томић, помоћнице директора за немедицинске и ПР послове смедеревске болнице, нашој редакцији.

Наводи да се у Ургентном збрињавају пацијенти који „захтевају хитну и неодложну интервенцију“ уз објашњење да се „по процедури такви пацијенти примају и одмах им се указује помоћ, преко службе хитне помоћи Дома здравља, односно са упутом изабраног др медицине када он утврди да је реч о ургентном стању“.

-За пријем и збрињавање хитних стања није потребан упут лекара опште праксе уколико ординирајући лекар Ургентног центра процени да се ради о таквом стању и степену хитности који непосредно угрожавају живот пацијента – наводе из смедеревске болнице.

Додају и да је у Општој болници сваком пацијенту, који сматра да му је ускраћено или повређено неко право, омогућено да, преко секретарице, закаже разговор код директора или помоћника директора, који их примају одмах или у што краћем року. Суграђанка која нам се обратила каже да је након инцидента захтевала пријем код директора болнице, али јој то није дозвољено. У болници, пак, то негирају.

-Како у нашој евиденцији немамо података да се суграђанка о којој је реч обраћала за разговор руководству, можете је обавестити да нам се јави – наведено је у одговору.

Бојана Глигоријевић каже да се усмено обратила министарству здравља, а сада припрема сву неопходну медицинску документацију своје мајке коју ће приложити уз писмену пријаву надлежним службама и инспекцији.

-Саветовали су ме из министарства да то урадим, јер нису могли да верују да се лекари, који су положили заклетву, тако понашају. Објаснили су ми да пацијент није дужан да зна да ли је за интервенцију у Ургнетном потребан упут или не, и да су лекари у Ургентном дужни да укажу помоћ сваком ко се јави, чак и ако нема књижицу, а моја мајка је имала. Нарочито је, објаснили су ми, отежавајућа околност чињеница да је мама тако тежак болсеник, због чега су ми и рекли да уз пријаву приложим и медицинску документацију – каже наша суграђанка.

Истиче да неће одустати и да ће инсистирати на одговорности за овакав поступак.

-Ако је моја мама требало да плати цену да се овакво срамно понашање лекара у смедеревској болници прекине, нека буде тако – изричита је Бојана.

Ј.В.

 

Comments are closed.